Святий великомученик Георгій Побідоносець, гаряча емаль
Гаряча емаль одна з найзагадковіших художніх технік. Це вам скаже кожен майстер, що творить в цій техніці, кожен мистецтвознавець, що описує твори, та кожен глядач, що милується роботами.
Не обминули увагою цю чудернацьку техніку й іконописці. Гаряча емаль широко використовується у створенні та оздобленні сакральних предметів. Але майстри іконописної студії «Небо на землі» не зупинились на її традиційному застосуванні. Постійний творчий пошук надихнув іконописців на створення ікон у техніці гаряча емаль. Таке її використання є унікальним винаходом в сучасному сакральному мистецтві. На думку митців непередбачуваність цього процесу яскраво свідчить про те, що іконописець є тільки провідником, а створенням ікон керує сам Господь.
Святий великомученик Георгій Побідоносець
Образ св. Георгія залишається актуальним і в творчості сучасних художників. В основі більшості робіт лежить традиційний сюжет – св. Георгій, що вражає списом змія. Однак, незважаючи на канонічність сюжетів, кожне з творів глибоко індивідуально і є відображенням суб’єктивного авторського сприйняття образу святого.Одним з найвідоміших посмертних чудес святого Георгія є вбивство списом змія ( дракона), що спустошує землю одного язичницького царя в Бейруті. Як свідчить переказ, коли випав жереб віддати на розтерзання чудовиську царську дочку, з’явився Георгій на коні й пробив змія списом, позбавивши царівну від смерті. Явище святого сприяло зверненням місцевих жителів в християнство.
Це оповідь часто тлумачилася алегорично: царівна – церква, змій – язичництво. Також це розглядається як перемога над дияволом – “стародавнім змієм”
Радуйся, Георгіє, великий побідоносче!
- дошка, гаряча емаль:
- 20х12