Гаряча емальІкона «Зішестя Святого Духа» гаряча емаль

Ікона Зішестя Святого Духа – це ікона народження (різдва) Церкви.

Ікона «Зішестя Святого Духа» гаряча емаль

Гаряча емаль одна з найзагадковіших художніх технік. Це  вам скаже кожен майстер, що творить в цій техніці, кожен мистецтвознавець, що описує твори, та кожен глядач, що милується роботами.

Не обминули увагою цю чудернацьку техніку й іконописці. Гаряча емаль широко використовується у створенні та оздобленні сакральних предметів. Але майстри іконописної студії «Небо на землі» не зупинились на її традиційному застосуванні. Постійний творчий пошук надихнув іконописців на створення ікон у техніці гаряча емаль. Таке її використання є унікальним винаходом в сучасному сакральному мистецтві. На думку митців непередбачуваність цього процесу   яскраво свідчить про те, що іконописець є тільки провідником, а створенням ікон керує сам Господь.

Гачки до наших ікон виготовлені талановитим ковалем за традиційними технологіями кузні.

Для зручності зберігання та транспортування ікони розроблений спеціальний текстильний чохол, який дозволяє захистити роботу від ушкоджень.

Ікони освячено в іконописній майстерні “Небо на землі”

Якщо Вам до душі цей образ і виникло бажання придбати ікону, зв’яжіться з нами

Ікона «Зішестя Святого Духа» гаряча емаль

Старозавітнім прототипом свята Зішестя Святого Духа на апостолів було свято седмиць. У єврейському календарі це свято було сьомим тижнем після початку жнив. У цей день відзначали плодородність землі та дякували за перші плоди Богові, приносячи жертву з перших пожинків. Також, як вже було сказано на початку, у цей день юдеї відзначали отримання Мойсеєм скрижалів Закону. Цікаво спостерігати паралель християнського свята з юдейськими, адже Господь, встановлюючи новий союз з людством, вказує на тяглість традиції та спорідненість між Старим та Новим Завітами. Відтак, через Святого Духа апостоли отримують ласку розуміти Новий Закон, їхні уми і серця просвічуються та вони остаточно навертаються і йдуть проповідувати вже без дискусій щодо особи Христа. Апостоли отримують плоди Святого Духа і водночас самі стають плодами проповіді Ісуса Христа. Святий апостол Павло так пише про плоди Святого Духа (Гал. 5, 22-23): «Плід Духа: любов, радість, мир, довготерпіння, лагідність, доброта, вірність, тихість, здержливість».

З праць Отців Церкви можемо пересвідчитися, що Рання Церква кожного дня святкувала Зішестя Святого Духа і усилено очікувала повернення Господа, яке мало статися, на їхню думку, зовсім скоро. Для християн радість Зішестя нероздільно поєдналася в часі з радістю Воскресіння, тому цілком природно, що вони очікували Друге Пришестя так скоро.

Свято Зішестя Святого Духа вважають також днем, коли народилася Церква, тобто апостоли, а з ними і всі християни аж до наших часів і після нас, стали містичним Тілом Христа. Радість П’ятидесятниці закарбована в кожній літургії словами: «Ми виділи світло істинне, ми прийняли Духа небесного, ми знайшли віру істинну, нероздільній Тройці поклоняємося, вона бо спасла нас».

Символічно (і дуже практично, зрештою), що Святий Дух дарував апостолам здібність говорити різними мовами, щоб ширити євангельську радість і звістку. Тут напрошується паралель до старозавітної історії про Вавилонську вежу (Бут. 11, 9), коли Господь перемішав людські мови і розсіяв їхніх носіїв по всій землі. У свято Зішестя Святого Духа Бог ніби знову вказує на єдність людей, об’єднуючи апостолів та наділяючи їх однаковими дарами. І ще одна деталь – розсіяння народів відбулося у величезному полісі Вавилон, а об’єднання людства на прикладі об’єднання апостолів було на горі Сіон, що за мурами старого міста Єрусалиму, у найвищій світлиці цієї гори.

Зелень та квіти, якими у цей десь особливо рясно прикрашають домівки та храми, символізують радість від нового сотворення, адже Святий Дух зійшов і відразу почав видимо діяти, творячи нове. У Старому Завіті ця зелень вказувала безпосередньо на час, бо коли Мойсей отримав закон, то вся природа перебувала в зелені

Як і в кожній іконі, яка побудована на відкритій композиції, спосіб зображення Зішестя Святого Духа дозволяє молільнику бути ніби учасником цієї події, ніби одним з тих, хто зараз перебуває з апостолами. Подібне відчуття дарують ікони Тайної Вечері чи Старозавітньої Тройці.

 

дошка, гаряча емаль:
15х12,5