Ікони святікона Стрітення Господнього

Іконографія свята Стрітення повністю тримається на Євангелії від Луки, оскільки там описаний головний сюжет – зустріч старця Симеона зі Спасом.

ікона Стрітення Господнього

Ікона написана нана підготовленій дошці (липа), просякнута антисептиком, покрита паволокою та левкасом (іконописним грунтом). Живопис виконаний в техніці яєчна темпера. Всі фарби мають природнє походження (мінерали, напівдорогоцінне каміння) та виготовляються нашими майстрами власноруч. Золочення виконано вручну з листового сусального золота 950 проби.

Старовинні технології та натуральні матеріали забезпечують довге життя іконі.

Гачки до наших ікон виготовлені талановитим ковалем за традиційними технологіями кузні. 

Також існує можливість оздобити ікону кіотом або капсулою для святині (мощевиком).

Для зручності зберігання та транспортування ікони розроблений спеціальний текстильний чохол, який дозволяє захистити живописну поверхню від ушкоджень. 

Ікони створена за канонами православної церкви.

Ікони освячено в іконописній майстерні “Небо на землі”

Якщо Вам до душі цей образ і виникло бажання придбати ікону, зв’яжіться з нами

ікона Стрітення Господнього

Іконографія Стрітення склалась на основі розповіді євангеліста Луки, оскільки там описаний головний сюжет – зустріч старця Симеона зі Спасом. Цю подію чоловік очікував, згідно з Біблією, близько 300 років.

У Симеона і у Марії покриті руки – бо ж Єрусалимського храму, який усе ж видніється на задньому тлі зображення. Християнський престол інколи можна відрізнити за багряним балдахіном, який використовували у візантійській традиції як символ Нового Завіту, або ж можна побачити Євангеліє, яке є незмінним атрибутом престолу й донині. Часом краєчок балдахіна відгорнутий, що теж свідчить про добу Нового Завіту, яка привідкрила вхід до Слова Істини, яка дозволила звичайним людям так само входити до святилища, як і старозавітнім левітам, священикам.

Сходи, на яких стоїть Симеон, теж мають особливе значення – вони збереглися і в сучасних храмах, адже святилище, де стоїть престол, де здійснюється Таїнство Євхаристії, теж вище від загальної площі храму, бодай на одну сходинку. Бо ж Царство Господа горішнє, а життя мирське – земне.

Цікаво ще зауважити, що Симеон пізнав Бога-Сина ще безмовним дитям. Тобто праведнику вже не потрібно було особливо чути слово Боже і сумніватися в ньому, як він засумнівався у Писанні. Він просто повірив, навіть у безмовності. У цьому теж символіка ікони. Позаяк, праведних, та й усіх осіб Святого Письма, завжди зображують із закритим ротом, більше того – із щільно затуленими вустами, що символізує мовчання і смиренність, в яких і є мудрість Божа. Отже, Симеон за стільки років очікування перебував уже в такому стані богонатхненності, що повірив за допомогою одного лиш Духа Святого, що бачить перед собою Спасителя. Тому тут важливо наголосити, що ікона Стрітення – це не просто гарне символічне зображення сюжету з Євангелія, але прямий символ стрітення душі з Богом, душі грішної, душі, що мала сумніви, душі, яка навчилася чекати, терпіти, мовчати, смирятися доторкнутися святині можна тільки з покритими руками. Він же ж приймає Новий Завіт, приймає Ісуса. Відтак, Дитя передають старцю над жертовним кіотом у храмі, що означає жертовну місію життя Ісуса. Цікаво, що зображають вже саме християнський престол, а не жертовник.

 

дошка, левкас, яєчна темпера, золочення:
50х40