Мати БожаБогородиця Дексіократуса

Дексіократуса (Праворучиця) – давній візантійський іконографічний тип зображення Божої Матері. Іконографія таких ікон подібна з іконографією Богоматері Одигітрії.

Богородиця Дексіократуса

Ікона написана на підготовленій дошці (липа), просякнута антисептиком, покрита паволокою та левкасом (іконописним грунтом). Живопис виконаний в техніці яєчна темпера. Всі фарби мають природнє походження (мінерали, напівдорогоцінне каміння) та виготовляються нашими майстрами власноруч. Золочення виконано вручну з листового сусального золота 950 проби.

Старовинні технології та натуральні матеріали забезпечують довге життя іконі.

Гачки до наших ікон виготовлені талановитим ковалем за традиційними технологіями кузні. 

Також існує можливість оздобити ікону кіотом або капсулою для святині (мощевиком).

Для зручності зберігання та транспортування ікони розроблений спеціальний текстильний чохол, який дозволяє захистити живописну поверхню від ушкоджень. 

Ікони створена за канонами православної церкви.

Ікони освячено в іконописній майстерні ” Небо на землі”

Якщо Вам до душі цей образ і виникло бажання придбати ікону, зв’яжіться з нами

Богородиця Дексіократуса

Дексіократуса (Праворучиця) – давній візантійський іконографічний тип зображення Божої Матері. Іконографія таких ікон подібна з іконографією Богоматері Одигітрії. Але на іконах Богоматері Дексіократуси Немовля Христос сидить не на лівій руці (як на іконах Богоматері Одигітрії), а на правій руці Богородиці. Найчастіше на іконах типу “Дексіократуса” Богонемовля зображується боком, Його поза вільніша, ніж в іконографії Одигітрії.

Почитання Богородиці приходить на наші землі з Візантії разом з християнством. Першою церквою Богоматері в Києві був собор Успіння Пречистої Богородиці збудований святим Володимиром Великим. Князь Ярослав мудрий збудував Храм Благовіщення на Золотих Воротах і в ньому у 1037 році прилюдно віддає наш народ під опіку Божої Матері. Князь Володимир Мономах у своїх споминах пише, що перемогу над половцями завдячує Богові і Пресвятій Діві Марії. Князі , йдучи в похід проти половців 1103 році складають обіти Богові і Богородиці. Князь Ігор Святославович герой епосу “Слово о полку Ігоревім”, після своєї втечі з полону йде з поклоном до чудотворної ікони Божої Матері. Важливим осередком вшанування Пресвятої Богородиці є наші монастирі. Вони є зразком поклоніння Їй для всього українського народу. Тут на честь Марії виголошують проповіді, пишуть книжки та малюють ікони, відправляють величезні відпусти з нагоди її празників. Майже кожний наш монастир славиться її чудотворними іконами.

Осередком культу Божої Матері є Св. Літургія. Тут систематизовано всі чесноти і привілеї Богородиці, а насамперед її Богоматеринство, Дівоцтво, Покров й Заступництво. Усі великі Маріїнські празники вийшли зі Сходу. Сюди належить празник Успіння Богородиці , Зачаття Пресвятої Богородиці святою Анною, Благовіщення, Різдво Божої Матері і Введення в Храм Богородиці.

Існує легенда , за якою Святий Лука був першим, ким написана ікона Богородиці з дитятком ще за їх життя. Протягом багатьох століть на основі художніх культур різних народів вироблялися традиційні іконографічні прийоми християнського образотворчого мистецтва.

дошка, левкас, яєчна темпера, золочення:
65х32